ALEKSANDRA WĘGRZYN – pedagog waldorfski

Moja codzienna praca z dzieckiem, odkąd pamiętam, zawsze była dla mnie wyjątkowym Spotkaniem. Spotkaniem z Indywidualnością. To nie tylko zaszczyt móc prowadzić i towarzyszyć w drodze najintensywniejszego rozwoju jakościowego małego człowieka, ale przede wszystkim ogromna odpowiedzialność. Bowiem jak pisze Bernard Lievegoed : ” Pedagogiczny wpływ na dziecko w pierwszych latach jego życia ma to, czym wychowawca jest, zaufanie jakie wychowawca w sobie zbudował, moralność, która objawia się w jego działaniu„. Mając świadomość, że dziecko do 7 roku życia jest Istotą naśladującą i jest mi dane z Nią przebywać, bardzo pracuję nad sobą każdego dnia, by być ” przykładem godnym naśladowania”. To wspaniałe uczucie, gdy dzieci pokazują mi, w czym powinnam się doskonalić, nad czym jeszcze popracować. Każdego dnia kierując się ukształtowanym systemem norm i wartości, z gorącym sercem, staram się pracować mądrze, by dawać dobro. Jestem uważna i wrażliwa na sygnały, które wysyłają dzieci i staram się zaspokajać ich indywidualne potrzeby. Każdy dzień od 25 lat pracy z dzieckiem przynosi mi wiele radości z tego Spotkania. Radość jest ożywcza i świeża, a to, obok wiedzy i doświadczenia, podstawa w pracy z dzieckiem.

Wykształcenie

  • pedagog szkolny , plastyk (Uniwersytet Opolski)
  • nauczyciel przedszkolny (Uniwersytet Wrocławski)
  • pedagog waldorfski- Edukacja Niezależna, specjalizacja przedszkolna w pedagogice waldorfskiej (Uniwersytet Warszawski)
  • coroczne ogólnopolskie konferencje i szkolenia waldorfskie
  • samodoskonalenie pedagogiczne i codzienna praca nad sobą

PATRYCJA SZACHNOWSKA – pomoc nauczyciela

Praca z dziećmi to spełnienie moich marzeń. Od zawsze chciałam być pedagogiem. Stąd też podjęcie studiów pedagogicznych oraz wcześniejsza praca z dziećmi w różnym wieku jako nauczycielka języka hiszpańskiego. Wielkim szczęściem była dla mnie możliwość pracy z małym dzieckiem w przedszkolu waldorfskim. Możliwość obserwowania naturalnego rozwoju dzieci, ich procesów twórczych i zabaw oraz widok uśmiechu na twarzy jest dla mnie największą nagrodą w tej pracy. Bycie tak blisko dziecka i towarzyszenie mu w codziennych czynnościach daje mi poczucie szczęścia i satysfakcji, ale również motywację do ciągłego rozwoju pedagogicznego. Praca w przedszkolu waldorfskim jest wyjątkowa. To pedagogika, która stawia dziecko naprawdę na pierwszym miejscu. I to widać. Ponadto wnosi dużo ładu i spokoju w życie dorosłego człowieka. Pozwala na życie w harmonii z naturą i samym sobą.

Wykształcenie

  • filologia hiszpańska I stopnia (Uniwersytet Wrocławski)
  • Italianistyka (w trakcie) (Uniwersytet Wrocławski)
  • pedagogika opiekuńczo-wychowawcza (w trakcie) Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu